Rajko Kojić '83: Šta misli o Katarini, Disciplini kičme, Idolima - i ko od naših rockera maltretira gitaru...




Šta misliš o jugoslovenskim gitaristima? "Pa ima i dobrih i loših gitarista. Ne znam koga bih izdvojio ... svako ima svoj fazon ... i svi su ... svi smo suviše različiti i onda je to teško upoređivati ... šta ja znam, Stefanovski svira u tom maniru, Točak svira u desetom maniru, Bata u nekom drugom ... znaš Batu Kostića. Cenim Batu, mada mi se Stefanovski manje dopada 

Decembar 1983: Rajko Kojić je snimio mini LP i imao je puno toga da kaže, ne samo o toj ploči, nego i o Čorbi, te jugoslovenskim mladim grupama i gitaristima...

- Zbog čega si ovo sam snimio, zašto nije išlo sa Čorbom?

- Ne, ne, nije bilo razgovora o tim pesmama, u stvari možda je bilo razgovora za jednu od dve stvari za sledeći album Čorbe. To je kao neki višak, znaš, i šta ja sad to da nešto na silu ubacujem ili da dajem drugim ljudima svoje pesme.

- Da li si ovim napravio nešto različito od R.Č. ili...?

- Mora da ima sličnosti čim Bora peva i čim ja sviram. Mislim znaš ... ne mogu da ga ja napravim, da ga promenim, mogu samo nešto po svom ukusu da ofarbam.

- Da li si zadovoljan kako je to urađeno, saradnicima?

- Pa saradnicima onaaako ... znaš ... jer to je jugoslovenski studio, ne može tu nešto super da bude. Paaa, skoro je ispalo tako kako sam ja hteo, ne baš sasvim ali blizu ... možda neki detalji. 

Producent je bio Sloba Marković, međutim, on se nije mnogo mešao osim onoga, tačno je nije tačno, i tih fazona.

- Jesi li ti zadovoljan svojim statusom u Čorbi, obično si u senci, da li ti to smeta što se više eksponiraju ostali članovi...?

- Ma neee ... zašto bi mi smetalo. Nekako, ja više pazim na harmoniju i kada mi dođe solo da se skoncentrišem, jer ne možeš ti da se skoncentrišeš ako tamo skačeš po bini.

- Da li je Riblja čorba heavy metal sastav?

- Maaa joook ... nemoj da si lud, nema to veze ...

- Ti ne voliš H. M.?

- Uf... ne volim, mnogo je sirov, ne prija mi ušima ...

- Šta ti slušaš obično, kakva je muzika uticala na tebe?

- Pa šta ja znam, ja sam po tom pitanju dosta staromodan, volim onu staru svirku iz '60: Hendrix, Edgar Winter... eto to mi je nekako najdraže, dobro onda Free, Krimovi pa kasnije Purple ...

- Ima li razlike između Čorbe pre i sada?

- Pa šta ja znam, meni su nekako draže te prve ploče, sad ne znam možda zato što su prve, više mi je prijala svirka na prve dve ploče nego na ovim ostalim, dok ostalima u bendu znaš, draže su više ove zadnje i tako, sad pojma nemam, modernije je i šta ja znam ...


Kad neko maltretira gitaru...



- Šta misliš o jugoslovenskim gitaristima?

- Pa ima i dobrih i loših gitarista ... Pa ne znam koga bih izdvojio ... svako ima svoj fazon ... i svi su ... svi smo suviše različiti i onda je to teško upoređivati ... šta ja znam, Stefanovski svira u tom maniru, Točak svira u desetom maniru, Bata u nekom drugom ... znaš Batu Kostića. Cenim Batu, mada mi se Stefanovski manje dopada ...

- Zbog muzike koju svira?

- Pa dooobro, ja u suštini ne volim taj pristup muzici, te obrade narodnih motiva na gitari. Kao prvo, meni ne zvuči lepo kada se odsvira na gitari, razumeš ... to je baš onako i to treba da ostane tako...

Pazi, ta svirka to je engleska svirka, jebi ga, i američka, i to treba tako da ostane, i mislim, šta sada, kolo na američki način, pa vidi molim te, sad ajde da prodajemo muda za bubrege, znaš. 

To je to što me u principu nervira i mislim da gitara nije instrument za kola ...

U tom Parnom valjku... ovaj, pa nekako ... pa... dooobro ... super je mislim... dobri su svi momci osim ovoga His ... Hasa.... Hasana... Husa... pa... ne znam, uvek kada vidim da neko zloupotrebljava gitaru ... ne mogu ... 

Kako bi mi se svideo čovek koji maltretira instrument, a ja gitaru volim i sad kad neko maltretira gitaru... jebem mu mater (uzrečica, nema veze sa Husom op. a )...

- Kako on to radi?

- Pa ne znam. Pazi uzmi jednu stvar, zamisli sad: Uzme čovek ... jebote ... i svira solo ... zamisli Hus svira solo ... jebote ... nemoj se zezamo, mislim to nema smisla ...

- Misliš da nije dovoljno dobar? I Točak svira sola?

- Ma ne znam da li je dobar ili nije, ja ne volim da pričam ko je dobar a ko je loš, i sad ako ja kažem da je neko loš, on će da se uvredi... a znaš onda ... pica-boca ... pusti ...

Znaš ... kako da kažem ... pazi Parni valjak je dobra grupa, nemoj sada ovo da ispadne što sam ja rekao ... Hus je jedinstven...

- Šta misliš o mladim beogradskim grupama, Katarina II...

- Hmpfff... ha, ha, ha ... nemoj molim te ... nisam čuo ... Disciplina kičme ... znam da postoje grupe sa takvim imenima, ali takva muzika me uopšte ne interesuje. 

Ne znam uopšte o čemu se radi, nisam u toku.

- A Idoli?

- Pa i to sam slabo slušao ... mislim jedino na radiju na par sekundi. 

- I kako ti to zvuči?

- Pa kažem ti, nikada sam imao priliku da to više slušam ...

- Da li, kada na radiju naletiš na takvu muziku, da li okreneš stanicu ili...?

- Nije, u principu sam nezainteresovan, mrzi me da ustanem da menjam... 

- A grupe kao recimo "Slomljena stakla" i Srđan Marjanović?

- Ta Slomljena stakla ne znam ko su, a Srđan Marjanović njega znam, on ima mnogo lepe pesme i baš mi se dopada, čak sam na igrankama svirao neke njegove pesme.


Kad iz čista mira pucketa kanal...



- Gde ćete snimati novu ploču, kod Enca Lesića?

- Ma gde kod Enca, jesi lud. Mi kao nešto planiramo London. Sad koliko to bude izvodljivo ... nešto ovi ljudi iz produkcije ... ne radi se o tome da li će se isplatiti ... radi se o devizama. Da li će se odobriti devize, pošto imaju i studio ovde koji ništa ne valja, to sam ja video sada ... hm ...

- Čime konkretno nisi zadovoljan?

- Pa tehnika je loše održavana, razumeš, o tome se radi. Recimo, danas snimim gitaru i sutra preslušamo - kad ono, nešto pucketa kanal. Iz čista mira. 

Recimo ... tako nešto ... verovatno su, šta ja znam ... sipali rakiju u sto ... šta li...

- Kakvo je mesto Riblje čorbe u jugoslovenskoj rock muzici?

- Ne znam, nisam ja kompetentan da pričam o tome, ne mogu ja ništa da kažem zato... šta ja sad tu da nešto kažem, a posle kao: "Vidi ga, pederiše se ... " i sad kao ja pljujem ...

- Koje gitare imaš?

- Do sada sam imao jednu gitaru koju je radio nešto ja, nešto majstor Žika sa Karaburme i na njoj sam svirao dosta dugo, dok nisam kupio Stratocaster... Stratocaster sa dobrim pojačalom ... to je nešto, ma neee ... ma kakvi...

... Ova moja ploča je otprilike šta ja volim i ne bih ja sad nju hvalio, svuda tu ima nečega što je po mom ukusu, sve sam to uradio namerno da bude pevljivo i baš me zanima da li će se publici dopasti. Ništa lepše, nego kada se publici dopada tvoja muzika.

Razgovarao: Željko Antović, obrada: Yugopapir (Džuboks, decembar 1983.)



Podržite Yugopapir na društvenim mrežama :-)