Miljan Miljanić, porodična posjeta '69: Nikad s nogometnog igrališta ne prenosi nervozu u kuću




Ljudi svašta pričaju, hvale me kad "Zvezda" pobijedi, napadaju kad izgubi. Takvi su navijači i ja ih, vjerujte, potpuno razumijem. Znam da pošteno obavljam svoi posao, trudim se da svoje dječake usmjerim pravim putem jer sam svjestan da su vrhunski nogometaši najčešće uzori tisućama drugih mladića 


Četveročlana obitelj Miljana Miljanića, popularnog trenera "Crvene zvezde", živi u dvosobnom stanu novogradnje na Studentskom trgu u Beogradu. Nema tome dugo da se onamo doselila sa Palilule iz jedine sobe u kojoj je punih deset godina strpljivo čekala na veći životni prostor.

Vrata nam je otvorila domaćinova supruga Vera, bivša rukometašica "Zvezde". 

Uvela nas je u prostoriju za dnevni boravak u kojoj je desetogodišnji Miloš upravo pokazivao ocu diplomu što mu je dodijelio školski nogometni klub "Đon".

- Nikad od njega veliki igrač - šeretski je namignuo Miljan.

- To je u redu - uzvratila je simpatična domaćica - ni otac mu se nije baš proslavio kao igrač - dodala je pogledavši svog mezimca.

Miljanićeva supruga, iako majka dvoje djece (kćerkicu Zorku rodila je prije nekoliko mjeseci) i zaposlena kao službenica Gradskog dimnjačarskog poduzeća, oslobodila je Miljana gotovo svih briga u domaćinstvu omogućivši mu da se potpuno posveti "Zvezdi" i njenim uspjesima na nogometnim borilištima. 

Ona kaže:

- Kad biste sad na brzinu upitali Miljana kako se zove škola koju mu sin pohađa, kladim se da ne bi tačno odgovorio. 

On samo zna da je Miloš odličan đak i da ja o tome brinem. 

Ali zato tačno zna kad i iz kojeg predmeta njegovi igrači polažu ispite, kakve ocjene imaju, šta jedu, s kim se druže, kad idu na spavanje, a kad ustaju ... 

Miljan je pijuckao kavu, smješkao se, a onda u šali dobacio:

- Eto, vidite, i vlastita žena me kritizira.

- Ih, ti odmah na kritiku. Htjela sam samo objasniti koliko radiš i brineš o igračima - odgovorila je kao da je htjela ispraviti ono što je malo prije rekla. - Miljan je, znate, - nastavila je - vrlo malo kod kuće, takav mu je posao, svaki radni dan isplaniran mu je u minutu. 

Ali stigne da i o nama brine - sjela je kraj supruga i prebacila mu ruku preko ramena. - Eto, baš nas je neki dan obradovao s dvije krasne umjetničke slike. Jedna nosi naziv "Strepnja", valjda zato što i sam strepi da "Zvezdi" ne izmakne prvenstvo.

- Bogami, strepim, pogodila si. A zašto i ne bih, u nogometu je sve moguće - kaže Miljan.

- Vjerojatno mislite na "Dinamo", koji vam se sada približio "na razdaljinu" od svega dva boda? - upitali smo.

- Ne zaboravite da su nam zagrebački "plavi" na početku proljetnog dijela prvenstva bježali ne dva nego čitavih pet bodova, a onda se dogodilo ono što se u nogometu vrlo često događa: "Dinamo" je popustio, a "Zvezdi" je krenulo i, protivno svim očekivanjima, našla se na čelu prvenstvene tablice. 

Zar se sada opet tako nešto ne bi moglo ponoviti?

- Vi ste najviše hvaljen, ali i najčešće napadan nogometni trener, neki kažu da ste pravi tiranin?

- Zar vam ja zbilja tako izgledam? - ponovo se nasmijao. - Ljudi svašta pričaju, hvale me kad "Zvezda" pobijedi, napadaju kad izgubi. Takvi su navijači i ja ih, vjerujte, potpuno razumijem.

Znam da pošteno obavljam svoj posao, trudim se da svoje dječake usmjerim pravim putem jer sam svjestan da su vrhunski nogometaši najčešće uzori tisućama drugih mladića. 

Priznat ćete da omladini ne mogu biti uzori loši sportaši. 

U tom pogledu sam strog, ali ne i tiranin, to su izmišljotine. 

Eto, uzmite samo slučaj Antonijevića. Ja sam mu glasno i jasno rekao kakve uvjete treba ispuniti da bi ponovo zaigrao u prvom timu. 

Poslušao je i, evo, opet igra. 

Odstupanja nema ni za milimetar!

Pored niza dobrih osobina što ih inženjer "Zvezdinih" uspjeha ima kao aktivni nogometni radnik, jedna je njegovoj supruzi najmilija.

- Miljan nikad s nogometnog igrališta ne prenosi nervozu u kuću. To je ono što u njegovu pozivu najviše cijenim - rekla nam je na odlasku Vera Miljanić.

Zabeležio: V. Žalac, snimio: I. Eterović, obrada: Yugopapir (Start, jul 1969.)


Podržite Yugopapir na društvenim mrežama :-)